ЖИТТЯ КОРОТКЕ, АЛЕ ЛЮДИНА ЗНОВ І ЗНОВ ПЕРЕЖИВАЄ ЙОГО У СВОЇХ ДІТЯХ.
ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ
Заходи
Нормативні документи
Бланки документів
Презентація "Гіперактивність"
Презентація "Батьківські обов`язки"
ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ ЯНУША КОРЧАКА ДЛЯ БАТЬКІВ
1. НЕ ЧЕКАЙ, ЩО ТВОЯ ДИТИНА БУДЕ ТАКОЮ, ЯК ТИ, ЧИ ТАКОЮ, ЯК ТИ ХОЧЕШ. ДОПОМОЖИ ЇЙ СТАТИ НЕ ТОБОЮ, А СОБОЮ.
2. НЕ ВИМАГАЙ ВІД ДИТИНИ ПЛАТИ ЗА ВСЕ, ЩО ТИ ДЛЯ НЕЇ ЗРОБИВ. ТИ ДАВ ЇЙ ЖИТТЯ, ЯК ВОНА МОЖЕ ВІДДЯЧИТИ ТОБІ? ВОНА ДАСТЬ ЖИТТЯ ІНШОМУ, ТОЙ — ТРЕТЬОМУ, І ЦЕ НЕЗВОРОТНИЙ ЗАКОН ВДЯЧНОСТІ.
3. НЕ ЗГАНЯЙ НА ДИТИНІ СВОЇ ОБРАЗИ, ЩОБ У СТАРОСТІ НЕ ЇСТИ ГІРКИЙ ХЛІБ. БО ЩО ПОСІЄШ, ТЕ Й ЗІЙДЕ.
4. НЕ СТАВСЯ ДО ПРОБЛЕМ ДИТИНИ ЗВЕРХНЬО. ЖИТТЯ ДАНЕ КОЖНОМУ ПІД СИЛУ, І БУДЬ УПЕВНЕНИЙ, ДИТИНІ ВОНО ВАЖКЕ НЕ МЕНШЕ, НІЖ ТОБІ, А МОЖЕ БУТИ, І БІЛЬШЕ, ОСКІЛЬКИ У НЕЇ НЕМАЄ ДОСВІДУ.
5. НЕ ПРИНИЖУЙ!
6. НЕ ЗАБУВАЙ, ЩО НАЙВАЖЛИВІШІ ЗУСТРІЧІ ЛЮДИНИ — ЙОГО ЗУСТРІЧІ З ДІТЬМИ. ЗВЕРТАЙ БІЛЬШЕ УВАГИ НА НИХ — МИ НІКОЛИ НЕ МОЖЕМО ЗНАТИ, КОГО МИ ЗУСТРІЧАЄМО В ДИТИНІ.
7. НЕ МУЧ СЕБЕ, ЯКЩО НЕ МОЖЕШ ЗРОБИТИ ЩОСЬ ДЛЯ СВОЄЇ ДИТИНИ. ПАМ’ЯТАЙ, ДЛЯ ДИТИНИ ЗРОБЛЕНО НЕДОСТАТНЬО, ЯКЩО НЕ ЗРОБЛЕНО ВСЕ.
8. ДИТИНА — ЦЕ НЕ ТИРАН, ЯКИЙ ЗАВОЛОДІВАЄ ВСІЙ ТВОЇМ ЖИТТЯМ, НЕ ТІЛЬКИ ПЛІД ВІД ПЛОТІ І КРОВІ. ЦЕ ТА ДОРОГОЦІННА ЧАША, ЯКУ ЖИТТЯ ДАЛО ТОБІ НА ЗБЕРІГАННЯ І РОЗВИТОК В НЬОМУ ТВОРЧОГО ВОГНЮ. ЦЕ РОЗКРІПАЧЕНА ЛЮБОВ МАТЕРІ І БАТЬКА, У ЯКИХ БУДЕ РОСТИ НЕ “НАША”, “СВОЯ” ДИТИНА, АЛЕ ДУША, ДАНА НА ЗБЕРІГАННЯ.
9. УМІЙ ЛЮБИТИ ЧУЖУ ДИТИНУ. НІКОЛИ НЕ РОБИ ЧУЖІЙ ТЕ, ЩО НЕ ХОТІВ БИ, ЩОБ РОБИЛИ ТВОЇЙ.
10. ЛЮБИ СВОЮ ДИТИНУ БУДЬ-ЯКОЮ — НЕТАЛАНОВИТОЮ, НЕВДАХОЮ, ДОРОСЛОЮ. СПІЛКУЮЧИСЬ З НЕЮ — РАДІЙ, БО ДИТИНА — ЦЕ СВЯТО, ЯКЕ ПОКИ ЩО З ТОБОЮ.
Пам'ятка батькам:
Психологічні вікові особливості підлітків (11-14 років)
· Нестійка емоційна сфера, сплески й некерованість емоцій і настроїв, що пояснюються статевим дозріванням підлітків;
· Самоствердження власної самостійності та індивідуальності, можливість виникнення конфліктних ситуацій на уроці;
· Провідна діяльність – спілкування з однолітками, нових норм поведінки та взаємин з людьми на основі необхідності «завоювання» визнання, прихильності й поваги однолітків до себе;
· Формування самооцінки, характеру;
· Розвиток логічного мислення, здатності до теоретичних міркувань і самоаналізу, до оперування абстрактними поняттями;
· Схильність до ризику, агресивності як прийомів самоствердження;
· Вибірковість у навчанні.
Криза підліткового віку – цю кризу переживають підлітки обох статей у пошуках засвоєння зразків поведінки, значущих для підлітка (ідентифікація). Цей процес передбачає об’єднання минулого досвіду підлітка, його потенційних можливостей і виборів, які він повинен зробити. Нездатність підлітка до ідентифікації може призвести до плутанини ролей, які підліток грає або гратиме в афективній, соціальній і професійній сферах.
Чинники, що зумовлюють високий
рівень адаптації підлітка до навчання
1. Адекватне усвідомлення свого статусу в групі ровесників.
2. Правильні методи виховання в сім’ї.
3. Відсутність (загалом) конфліктної ситуації в сім’ї.
4. Високий рівень освіти батьків.
5. Функціональна готовність до навчання в старшій школі.
6. Високий статус дитини в групі.
7. Повна сім’я.
8. Задоволення від спілкування з дорослими.
9. Позитивний стиль ставлення до дітей з боку вчителя (класного керівника, вчителів-предметників).
10. Позитивний стиль ставлення до дітей вчителя початкової ланки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий